CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII DE CALĂTORIE
Nr. ……….din data de…………..
Încheiat între:
I.PĂRȚILE CONTRACTANTE
1. Societatea PRESTIGE TOURS GLOBAL S.R.L., persoană juridică de drept român, având sediul social în București, Str. Inginer Zablovschi, nr.91, Sector 1, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J40/12449/2018, C.U.I. RO 39815271, titulară a Licenței de Turism nr. 707, telefon 021.7947793 e-mail: office@prestigetours.ro reprezentată legal prin Dl. Gabriel CRISTEA, în calitate de Director General, denumită în continuare Agenția
și
2. Călătorul/Reprezentantului Călătorului, posesor al CI/pasaportului seria……… nr. ……………………………., avand data nastere:…………., domicilat in ……………, Telefon …………, E-mail: ……………. , Călătorul fiind denumit in continuare Turist fiecare putând fi denumită și Parte sau împreună Părți,
Au convenit încheierea prezentului Contract, în conformitate cu Ordinul Ministrului Turismului nr.
1387/2015 și Ordonanța de Guvern nr. 2/2018, având următoarele clauze:
II.OBIECTUL CONTRACTULUI
Art. 1 Obiectul Contractului îl constituie vânzarea către Turist de către Agenție a pachetului de servicii de călătorie/servicii de călătorie sau servicii asociate (fiecare în parte și toate împreună fiind denumite mai jos produs turistic), acestea fiind înscrise în voucher, bilet de odihnă, bilet de tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului Contract precum și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
Art. 2 Servicii contractate (bon comandă):
III.ÎNCHEIEREA SI DURATA CONTRACTULUI
Art. 3 Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situații:
- în momentul semnării lui de către Turist sau prin acceptarea de către acesta a condițiilor contractuale de servicii de călătorie ce alcătuiesc produsul turistic vândut de Agenție, inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice, respectiv prin intermediul platformei de rezervări on-line (site-ul) Agenției;
- la momentul confirmării în scris de către Agenție a rezervării Turistului în cel mult 60 (șaizeci) de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea Agenției de a informa Turistul, prin orice mijloace convenite în scris cu acesta prin bonul de comandă (telefon, e-mail, fax, etc.), dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat sau nu.
La momentul confirmării unei rezervări de servicii de călătorie, Agenția poate solicita Turistului un avans de pânăla __100___% din preţul produsului turistic sau plata integrală a contravalorii acestuia, în funcţie de data la care acesta solicită serviciile de călătorie în raport cu data plecării în călătorie.
Art. 4 În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării rezervării primite în scris de la Agenție sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 (șaizeci) de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, Turistul poate considera că serviciul de călătorie nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
Art. 5 Prin punerea acestui Contract la dispoziţia Turistului pe site-ului Agenției, conform prevederilor Ordonanţei de Guvern nr.2/2018, obligaţia Agenției de informare a Turistului este considerată îndeplinită, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a prezentului Contract.
Art. 6 Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii de călătorie înscris în documentele de călătorie.
IV. PREȚUL CONTRACTULUI ȘI MODALITĂȚILE DE PLATĂ
Art. 7 Prețul contractului este de ………………………….. și se compune din costul serviciilor de călătorie efective, comisionul Agenției și TVA aferent. Prețul se consideră comunicat Turistului și atunci când acesta este specificat în bonul de comandă, factură, alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziția Turistului, sau când prețul se află pe site-ul Agenției sau comunicat prin alte mijloace de comunicare electronică (ex: e-mail).
Art. 8 Modalități de plată a prețului:
8.1 La încheierea Contractului se percepe plata integrală a contravalorii pachetului de servicii de călătorie.
Art. 9 Plata serviciilor de călătorie externe aferente Contractului se poate efectua într-o singură monedă, fie în valuta specificată în Contract sau în echivalentul acesteia în RON la cursul de referință al BNR + 2% din ziua efectuării plății (BNR este Banca Națională a României).
V.DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE AGENȚIEI
Art. 10 Agenția are dreptul de a modifica unilateral clauzele prezentului Contract înainte de începerea călătoriei, dacă aceste modificări sunt nesemnificative și a informat Turistul cu cel puțin 24 (douăzecișipatru) de ore înainte de data începerii călătoriei.
Art. 11 În cazul modificării semnificative, înainte de începerea călătoriei, a uneia dintre prevederile esențiale ale Contractului, cum ar fi: serviciile incluse în produsul turistic, modificarea locului de cazare, majorarea semnificativă a prețului produsului turistic, etc., Agenția are obligația de a informa Turistul cu cel puțin 20 (douăzeci) de zile înainte de data începerii călătoriei. În cazurile prevăzute la Art.17 lit. b) si c), informarea se va face cât de curând posibil pentru a permite Turistului să decidă începerea călătoriei.
Art. 12 În cazul achiziționării unui produs turistic având în componență și asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul Agenției, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul de călătorie. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste călătorii conform Regulamentului Parlamentului European nr. 261/2004 implementat prin H.G. nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră sub componența și responsabilitatea transportatorului aerian, biletul de avion reprezentând contractul între Turist (pasager) și transportatorul aerian.
Art. 13 În cazul achiziționării unui produs de tip croazieră, compania organizatoare a croazierei poate modifica, din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și locația acesteia pe punți (ex: o punte inferioară, una superioară, mai spre pupă sau spre prova, etc.), dar cu o cabină de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în care Turistul nu va fi despăgubit în nici un mod, având în vedere că este vorba de același tip de cabină ca și cel rezervat.
Alteori, destul de frecvent și prin simetrie, linia de croazieră poate modifica categoria cabinei cu o cabină superioară ca și cea rezervată inițial de Turist (ex: cabina exterioară/balcon în loc de cabină interioră, suită în loc de balcon, etc.,) operație denumită upgrade, caz în care călătorul trebuie să plătească diferența de categorie, upgrade-ul fiind un bonus din partea companiei organizatoare a croazierei.
Art. 14 Agenția poate modifica prețul Contractului, în sensul majorării sau micșorării, după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de preț ale Contractului și numai dacă modificarea are loc ca urmare a schimbărilor legate de:
- prețul transportului de pasageri care rezultă din costul carburanților sau al altor surse de energie;
- nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie incluse în contract, impuse de păți terțe care nu sunt direct implicate în executarea pachetului, inclusiv taxele de călătorie, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau debarcare în porturi și aeroporturi;
- cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Art. 15 Indiferent de valoarea sa, o creștere de preț a produsului turistic este posibilă numai dacă Agenția trimite Turistului o notificare clară și inteligibilă privind această creștere, însoțită de o justificare a creșterii respective și de un calcul, pe un suport durabil, cu cel puțin 20 (douăzeci) de zile înainte de începerea executării pachetului de servicii de călătorie. Prețurile stabilite în Contract nu pot fi majorate sub nicio formă în cursul celor 20 (douăzeci) de zile calendaristice care preced data plecării.
Art. 16 În situația reducerii costurilor prevăzute la art. 14, lit. a) – c), după încheierea Contractului, însă anterior începerii executării pachetului de servicii de călătorie, Turistul are dreptul la o reducere de preț corespunzătoare scăderii costurilor.
Art. 17 Agenția este răspunzătoare de executarea serviciilor de călătorie incluse în Contractul privind produsul turistic, indiferent dacă serviciile incluse în acesta urmează să fie furnizate direct de Agenție sau nu, cu excepția următoarelor cazuri:
- când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin Contract se datorează Turistului;
- când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenția, nici prestatorii de servicii parteneri nu le puteau prevedea sau evita (caz fortuit); aceste cauze includ, dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile publice, neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunțări de ultimă oră sau a neobținerii vizelor de către toți participanții, în situații de grevă, conflicte politice și război, catastrofe, caz de pericol public, atac terorist, embargou internațional, precum și în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere, etc. Toate aceste situații care nu sunt imputabile niciunei Părți se consideră situații de forță majoră sau caz fortuit și exonerează de răspundere Agenția.
De asemenea, Agenția nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate Turistului ca urmare a întârzierii curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje și a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului aerian în temeiul actelor normative specifice.
- când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în Contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligațiilor au un caracter imprevizibil și inevitabil.
Art. 18 Agenția are obligația să furnizeze în scris Turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice (e-mail, fax, sms, etc.) cu 3 (trei) zile înainte de data plecării, următoarele informații:
- orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de Turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
- denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon și de fax, adrese e-mail ale reprezentanței locale a Agenției ori, în lipsa acesteia, un număr de apel de urgență care să îi permit Turistului contactarea reprezentantului Agenției;
- pentru călătoriile minorilor neînsoțiți de părinți, informații care să permită părinților stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
- obligațiile Turistului prevăzute la pct. VI – Art.32, 33, 35 și 36 din prezentul Contract.
Art. 19 Agenția acordă asistență adecvată fără întârzieri nejustificate Turistului aflat în dificultate, în cazul situațiilor de forță majoră sau a unui eveniment (caz fortuit) pe care Agenția, cu tot efortul depus, nu îl putea prevedea sau evita, în special cu privire la:
- furnizarea de informații corespunzătoare privind serviciile de sănătate, autoritățile locale și asistență consulară;
- efectuarea comunicărilor la distanță și sprijinirea Turistului în găsirea unor servicii de călătorie alternative.
Art. 20 Agenția are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistență în cazul în care Turistul este cel care a provocat situația de dificultate în mod intenționat sau din propria neglijență. Comisionul nu depășește, în niciun caz, costurile efective suportate de către Agenție.
Art. 21 În cazul în care, după începerea călătoriei, o parte importantă din serviciile de călătorie prevăzute în Contract nu este realizată sau Agenția constată că nu le putea realiza, aceasta este obligată:
- să ofere Turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei fără majorarea prețului, respectiv serviciile de călătorie oferite să fie de aceeași calitate și cantitate ca și cele contractate inițial;
- să restituie Turistului sumele ce reprezintă diferența dintre serviciile de călătorie achitate și cele efectiv prestate în timpul călătoriei.
- în cazul în care nu pot fi oferite Turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al Turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta și, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
Art. 22 Turistul ia la cunoștință și acceptă că Agenția nu este și nu poate fi ținută responsabilă pentru faptul că, prin afișarea și prezentarea spre achiziție a produsului său turistic pe platforma de rezervări on-line a Agenției ori în cataloage, pliante, alte înscrisuri sau în broșurile publicitare puse la dispoziția Turistului, călătoriile către destinațiile menționate sunt în vreun fel recomandate de către Agenție sau sunt fără riscuri.
VI. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE TURISTULUI
Art. 23 În cazul în care Turistul, după achiziția unui produs turistic al Agenției nu poate să plece în călătorie, independent de motivele care stau la baza imposibilității de participare, acesta poate să cesioneze contractul unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile produsului turistic contractat, cu obligația de a anunța în scris Agenția în acest sens, cu cel puțin 5 (cinci) zile înaintea datei de plecare. În acest caz, între Turistul care nu poate participa la călătoria contractată (cedentul), terța persoană care acceptă să-l înlocuiască pe Turist (cesionarul) și Agenția (contractant/debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la produsul turistic contractat inițial de Turist și cesionat.
Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine, dupăcaz, fie cedentului, fie cesionarului, dar niciodată Agenției (debitorului cedat). Turistul care cedează produsul turistic achiziționat, precum și cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
Art. 24 În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfășurare în România, Turistul are obligația să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de
regulă, la ora 18:00 a zilei de intrare și se termină, de regulă, la ora 12:00 a zilei de ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.).
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a Turistului.
Art. 25 În cazul în care prețurile stabilite în Contract sunt majorate cu peste 8%, indiferent de motivele majorării, Turistul poate:
- Să accepte modificarea propusă; sau
- Să rezilieze Contractul, fără a plăti vreo penalitate de reziliere.
Art. 26 În cazul în care Turistul reziliază prezentul Contract, iar acesta acceptă un produs turistic de substituire, atunci acest produs turistic este oferit de Agenție, dacă este posibil, de o calitate echivalentă sau superioară. Turistul este obligat să comunice Agenției, în termen de 3 (trei) zile de la primirea înștiințării prevăzute la art. 11 privind modificarea prevederilor esențiale ale Contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, în cazul în care se aplică clauzele prevăzute la art. 17, lit. b) și c), hotărârea sa de a opta pentru:
- Rezilierea/denunțarea unilaterală a Contractului fără plata penalităților; sau
- Acceptarea noilor condiții ale Contractului.
Art. 27 În cazul în care Turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile art. 11, se consideră că toate modificările au fost acceptate și Turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
Art. 28 În cazul în care Turistul reziliază/denunță unilateral Contractul în temeiul art. 26 sau Agenția anulează călătoria înaintea datei de plecare, Turistul are dreptul:
- Să accepte, la același preț, un alt pachet de servicii de călătorie de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenție;
- Să accepte un pachet de servicii de călătorie de calitate inferioară propus de Agenție cu rambursarea imediată a diferenței de preț (în sensul rambursării diferenței de preț dintre cele două produse turistice) la momentul încheierii noului Contract de prestare de servicii;
- Să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea Contractului.
Art. 29 În toate cazurile menționate la art. 28, Turistul are dreptul să solicite Agenției și o despăgubire, al cărui cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părților sau în baza unei hotărâri judecătorești definitive pronunțate de o instanță de judecată competentă potrivit legii, pentru neîndeplinirea prevederilor Contractului inițial, cu excepția cazurilor în care:
- anularea s-a făcut din cauza nerealizării numărului minim de persoane menționat în
Contract sau în bonul de comandă, iar Agenția a informat în scris Turistul cu cel puțin:
- 20 (douăzeci) de zile înainte de începerea executării pachetului de servicii, în cazul călătoriilor care durează mai mult de 6 (șase) zile;
- 7 (șapte) zile înainte de începerea executării pachetului de servicii, în cazul călătoriilor care durează între 2 (două) și 6 (șase) zile;
- 48 (patruzecișiopt) de ore înainte de începerea executării pachetului de servicii, în cazul călătoriilor care durează mai puțin de 2 (două) zile.
- anularea s-a datorat unui caz de forță majoră (circumstanțe imprevizibile, independente de voința celui care le invocă și ale căror consecințe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea
revine companiei aeriene sau unității de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la art. 19 lit. b);
c) anularea s-a făcut din vina Turistului.
Art. 30 Turistul are dreptul să rezilieze/denunțe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, Contractul. Cu toate acestea, în cazul în care rezilierea contractului este imputabilă Turistului (ex: fraudă, rea-intenţie sau rea-credinţă, omisiune, etc.), ori dacă acesta solicită, nejustificat și nemotivat, schimbarea perioadei, a hotelului, a structurii camerelor sau a oricărui serviciu, aceste solicitări echivalând cu rezilierea contractului din vina Turistului, acesta este obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii.
În cazul de forţă majoră apărut după începerea călătoriei, Agenţia are dreptul de a reţine Turistului contravaloarea cheltuielilor aferente părții efectuate din produsul turistic eşuat, fiind obligată de a returna Turistului diferenţa rămasă din suma totală plătită.
Art. 31 În cazul în care Turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și achitat, responsabilitatea financiară a renunțării îi aparține. În acest caz, Agenţia nu va suporta eventualele diferenţe de preţ, decizia Turistului echivalând cu rezilierea/ denunţarea unilaterală a contractului de către acesta, cu aplicarea penalităţilor prevăzute la cap. VII.
Art. 32 Turistul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea acestor sume de la Agenție.
Art. 33 Turistul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de călătorie eliberat de Agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor de călătorie.
În cazul în care Turistul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, acesta este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere biletul de trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.
Art. 34 Turistul ia la cunoștință și acceptă că serviciile pe care le achiziționează suplimentar produsului turistic ce face obiectul prezentului Contract sunt în stricta responsabilitate a furnizorului local de servicii, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar Agenția nu are nicio responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
Art. 35 Pentru anumite facilităţi din hotel sau din cameră, hotelierul poate solicita taxe suplimentare (minibar/frigider, seif, prosoape la plajă, aer condiţionat, parcare, etc.). În momentul sosirii la hotel rămâne în sarcina Turistului să solicite la recepția hotelului informații referitoare la aceste facilități suplimentare. De asemenea, Turistul se obligă să solicite informații cu privire la anumite garanţii de tipul numerar/card ce se restituie/se deblochează la predarea camerei de către Turist. Aceste sume se blochează pentru garantarea plăţii facilităţilor suplimentare ale hotelului. Turistul declară că înțelege și este de acord cu faptul că tipul/categoria hotelului, a restaurantului, a vasului de croazieră şi/sau a altor mijloace de transport turistic contractate este cea acordată de ministerul de resort local.
Art. 36 Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către Turist a unor formalități suplimentare (de exemplu, călătoria împreunăcu minori, situația în care numele Turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii acesteia, etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate
cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenția recomandă consultarea site-ului Poliției de Frontieră (https://www.politiadefrontiera.ro/).
În cazul în care Turistul nu respectă obligația anterioară, Agenția este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
Art. 37 Turistul are obligația de a contacta Agenția cu 24 (douăzecișipatru) de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare, etc.).
Art. 38 În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de călători, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
Art. 39 Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Agenția nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de Turist ca urmare a nerespectării acestei obligații.
Art. 40 Turistul are obligaţia să respecte locul, data și ora plecării atât la dus, cât și la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului de călătorie contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de către Turist a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele vor fi suportate de către acesta.
Art. 41 În cazul în care Turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătorie refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, Turistul respectiv are obligația de a suporta în întregime toate aceste cheltuieli, acestea necăzând sub nicio formă în sarcina Agenției.
Art. 42 Turistul înțelege și admite că este o condiție a acestui Contract faptul că Agenția nu își asumă răspunderea pentru pierderile legate de selectarea rutei de călătorie, a călătoriei în sine și a destinației. În mod special Agenția nu își asumă răspunderea pentru pierderile legate de vize și documente de călătorie. În acest sens, dacă Turistul care achiziționează produsul turistic al Agenției, nu prezintă la punctele de control documentele de călătorie necesare, cum ar fi pașaportul sau viza, Agenția nu este responsabilă pentru nicio pierdere care apare ca urmare a acestui fapt.
Art. 43 Turistul înțelege și recunoaște că este o clauză esențială a acestui Contract faptul că Agenția nu va fi răspunzătoare față de Turist pentru nicio pierdere pe care acesta din urmă o suportă/produce ca urmare a utilizării platformei de rezervări on-line a Agenției.
În acest sens, Turistul recunoaște și este de acord că utilizează platforma de rezervări on-line a Agenției pe propriul risc. Astfel, Agenția nu este și nu poate fi ținută responsabilă pentru niciun eveniment care decurge din accesul Turistului sau incapacitatea de a accesa de către acesta platforma de rezervări on-line a Agenției. În mod similar, Agenția nu va fi responsabilă pentru utilizarea/incapacitatea de a utiliza de către Turist a conținutului de pe platforma de rezervări on-line a Agenției.
Art. 44 Pentru rezervările pe site-ul Agenției cu plata on-line, Turistul înțelege și acceptă faptul că Agenția va factura cardul de credit pentru prețul total în momentul confirmării rezervării on-line. Turistul are obligația să verifice detaliile specifice rezervării înainte de a face o rezervare. Făcând o rezervare pe platforma de rezervări on-line a Agenției, Turistul garantează că are 18 (optsprezece)
ani sau peste, că are capacitate juridică și că utilizează un card de debit sau de credit emis în nume propriu.
Art. 45 Turistul înțelege și acceptă faptul că informațiile și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-ul, broșurile sau materialele publicitare ale Agenției prezintă și ilustrează stilul hotelului, caracteristicile generale ale camerelor, imaginile fiind orientative și cu caracter informativ. Camera primită de Turist poate să nu corespundă în toate cazurile cu fotografia din cataloage, oferte speciale, site-uri, materiale publicitare, etc., caz în care Turistul nu este îndreptățit la niciun fel de reclamație sau despăgubiri.
VII. RENUNȚĂRI, PENALIZĂRI, DESPĂGUBIRI
Art. 46 În cazul în care Turistul renunță din vina sa la produsul turistic care face obiectul prezentului
Contract, el datorează Agenției penalizări după cum urmează:
a.100% dacă anularea se face într-un interval mai mic de ___100__ zile calendaristice înainte de data plecării (inclusiv în ziua plecării)
Art. 47 În cazul rezervărilor de tip “Early booking”, “Last Minute”, „Ofertă Specială”, penalizarea pentru anulare / modificare de sejur este de 100% din valoarea pachetului. În cazul unor modificări de nume / număr de persoane, tariful rezervării va fi recalculat la suma întreagă (fără Early booking).
Art. 48 În cazul în care Turistul care a contractat un produs turistic cu Agenția și a achitat un avans, nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris pentru
- achita ratele aferente sau restul de plată, Contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul Turistului cu reținerea penalizărilor prevăzute la art. 46.
Art. 49 Turistul trebuie să transmită în scris Agenției cererea de renunțare la produsul turistic contractat. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare.
Art. 50 Toate sumele menționate în prezentul capitol se vor reține de către Agenție din avansul sau prețul total al produsului turistic achitat de Turist, fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.
VIII. RECLAMAȚII
Art. 51 În cazul în care Turistul este nemulțumit de serviciile de călătorie primite, acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la faţa locului, clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate legate de realizarea produsului turistic contractat, ce se va transmite prompt reprezentantului Agenției:
Datele de contact ale Agenției pentru asistență:
Telefon 0799.908.889
E-mail: office@prestigetours.ro
Art. 52 În cazul unei sesizări scrise din partea Turistului, Agenția va acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, Turistul va depune ulterior la sediul Agenției o reclamație în scris, în termen de maximum 5 (cinci) zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenția urmând ca, în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice, să comunice Turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
Art. 53 Dacă oricare dintre serviciile de călătorie nu se execută în conformitate cu cerințele prezentului Contract, Agenția remediază neconformitatea, cu excepția oricăruia din următoarele cazuri:
- Neconformitatea nu poate fi remediată;
- Remedierea implică cheltuieli disproporționate, ținând cont de anvergura neconformității și de valoarea serviciilor de călătorie afectate.
Art. 54 În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanțial executarea produsului turistic, iar Agenția a omis să o remedieze într-un termen rezonabil în raport cu necesitățile Turistului, acesta poate rezilia prezentul Contract fără plata unor penalități și, după caz, poate să ceară reducerea prețului și/sau despăgubiri.
Art. 55 Turistul ia act și acceptă interdicția de a face publicitate negativă Agenției și serviciilor prestate de acestea, fără ca procedura de înregistrare și soluționare a reclamațiilor să fie îndeplinită. Nerespectarea acestei prevederi dă dreptul Agenției să solicite instanței despăgubiri corespunzătoare prejudiciului suferit.
Art. 56 Turistul ia act și acceptă că Agenția va lua în considerare numai reclamațiile făcute în nume personal.
IX. ASIGURĂRI
Art. 57 Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilității sau falimentului Agenției organizatoare, la Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A., cu sediul în Mun. Bucureşti, Aleea Alexandru, nr. 51, Sector 1, Polița de asigurare seria I nr. 55698, valabilă până la data de 05.12.2024, este afișată pe pagina web a Agenției la adresa: https://www.prestige.ro/pages/documentele-si-certificatele-noastre.
Art. 58 Condițiile în care Turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
- În cazul în care Agenția nu efectueazărepatrierea Turistului, acesta are obligația de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situație, societatea de asigurare nu are obligația de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea Turistului în România, în condițiile poliței de asigurare încheiate între Agenție și societatea de asigurare;
- În cazul în care Turistul solicită Agenției contravaloarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenție prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligația să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agenției rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii de călătorie sau de la data repatrierii;
- Turistul are obligația de a notifica societatea de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenției privind rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. b);
- În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenție, Turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
- În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, Turistul are obligația de a transmite societății de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoțită de documentele justificative.
Documentele justificative constau în principal în:
- contractul de comercializare a pachetului de servicii de călătorie;
- confirmările de primire precizate la art. 59
- fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanțe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de Turist;
- fotocopiile de pe documentele de transport și cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul să solicite Turistulului și alte documente justificative.
- Despăgubirea nu poate depăși suma achitată de Turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii de călătorie și nici sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
- Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la Turist.
- În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenția plătește debitul către Turist, acesta are obligația de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenție a sumelor reprezentând debitul.
- Facultativ, Turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistență care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau a altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenția recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare. Turistul se poate informa în biroul Agenției despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în Agenție, dacă Agenția oferă acest tip de serviciu;
- Agenția nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate în polițele de asigurare contractate prin intermediul Agenției, deoarece aceasta este doar intermediar între Turist și asigurat.
- PROCEDURA DE SOLUȚIONARE ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR (“SAL”)
Art. 59 Soluționarea alternativă a litigiilor (”SAL”) reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor (Turistul) li se oferă posibilitatea de soluționare a litigiilor pe care le pot avea cu comercianții (Agenția), atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui produs sau serviciu (produsul turtistic).
Astfel, reclamațiile împotriva comercianților sunt prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil.
Art. 60 Direcția de soluționare alternativă a litigiilor (Direcția SAL) din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (”ANPC”), are competența să soluționeze alternativ litigii naționale și transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de prestări servicii încheiate cu un comerciant care desfășoară activități în România, în sectoarele de activitate în care ANPC este competentă.
Art. 61 Cererea de aplicare SAL, Lista de consilieri SAL, Procedura SAL, și legislația aplicabilă poate fi consultată aici – http://www.anpc.gov.ro/categorie/1271/sal.
XI. DISPOZIȚII FINALE
Art. 62 Comercializarea produsului turistic se va face în conformitate cu termenii și condițiile generale agreate de Părți prin prezentul Contract și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2018.
Art. 63 Agenția recomandă încheierea de către Turist a unei asigurări storno pentru a acoperi eventualele penalități de anulare (vezi Art.58 lit.i) de mai sus). Asigurarea se va încheia și achita la momentul semnării Contractului de comercializare a produsului turistic și plata avansului acestuia, fiind valabilă de la data încheierii și până în ziua plecării.
Art. 64 Turistul declară că a fost informat în mod expres de către Agenție, respectiv a luat cunoștință și este de acord cu POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL a Agenției, în conformitate cu Regulamentul European privind protecția datelor nr. 679/2016 (“GDPR”). Prin semnarea Contractului, Turistul declară în mod expres și este de acord ca datele sale cu caracter personal să fie transferate către partenerii Agenției din țări terțe, respectiv din afara spațiului european sau din afara spațiului economic european, doar în scopul realizării obiectului prezentului Contract.
Art. 65 Turistul declară că Agenția l-a informat complet cu privire la condițiile generale ale Agenției de Comercializare a produsului turistic în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2018, informații cu care Turistul este de acord în mod expres, cum ar fi:
- destinația călătoriei, itinerariul, perioada călătoriei, numărul de nopți incluse în pachet;
- mijloacele de transport, caracteristicile şi categoriile acestora, locurile, datele şi orele de plecare şi de întoarcere, duratele şi locurile opririlor intermediare şi ale legăturilor de transport, dacă este cazul;
- locaţia, principalele caracteristici şi, după caz, categoria turistică a unităţilor de cazare conform normelor din ţara de destinaţie;
- serviciile de masă oferite, vizitele, excursiile sau alte servicii incluse în preţul total convenit al pachetului, dacă este cazul;
- numărul minim de persoane necesar efectuării serviciilor de călătorie;
- abilitațile lingvistice necesare Turistului pentru comunicarea orală și limba în care vor fi furnizate serviciile, dacă este cazul;
- informații pentru persoane cu mobilitate redusă;
- informații privind Agenția, număr de telefon și adresă de e-mail;
- prețul total al pachetului și toate comisioanele, tarifele, penalităţile de încetare, costuri suplimentare și orice alte costuri aferente;
- modalitățile de plată inclusiv orice sumă sau procentaj din preţ care urmează să fie achitate sub formă de avans şi calendarul pentru achitarea soldului sau garanţiile financiare care urmează să fie achitate sau furnizate de Turist;
- informații generale despre regimul vizelor și pașapoartelor și privind formalitățile legate de sănătate în țara de destinație;
- informații privind posibilitatea Turistului de a înceta Contractul oricând înainte de începerea executării pachetului și existența unei penalități de încetare corespunzătoare, dacă este cazul;
- informații privind asigurarea facultativă sau obligatorie care să acopere costurile încetării Contractului de către Turist sau costurile de asistență, inclusiv taxele de repatriere, în caz de accident, de boală sau de deces.
Art. 66 Prin semnarea prezentului Contract sau prin acceptarea produsului turistic, inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin telefon sau mijloace electronice (platforma de rezervări on-line a Agenției), Turistul își exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie, în conformitate cu oferta Agenției.
Art. 67 Turistul declară că Agenția l-a informat în prealabil cu privire la situația generală a țării de destinație, iar Turistul și-a asumat răspunderea de a verifica alertele de călătorie la www.mae.ro/travel-alerts.
Art. 68 Turistul declară că a luat la cunoștință faptul că, în vederea călătoriei, Turistul trebuie să posede paşaport sau carte de identitate valabile minim 6 (șase) luni de la data întoarcerii.
Art. 69 Clauzele din prezentul Contract au aplicabilitate generală, iar în situația în care, în cadrul anexelor ori actelor adiționale există termeni și condiții specifice anumitor servicii de călătorie, respectivele condiții vor prevala față de clauzele generale ale acestui Contract.
Art. 70 Litigiile care nu pot fi soluționate pe cale amiabilă vor fi soluționate pe cale judecătorească, instanța competentă fiind Judecătoria Sector 1 București. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Art. 71 Prezentul Contract a fost încheiat în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
TURIST,
AGENTIA,
PRESTIGE TOURS GLOBAL S.R.L.
Prin Director General
Gabriel CRISTEA